CUINERS PER UNS DIES 31.01.2020


Benvolgudes famílies!!!

Aquí estem una altra vegada per continuar tot allò que es va quedar per fer...

Us recordem que els nostres quadres surrealistes inspirats en Joan Miró no estaven acabats, faltava aplicar la tècnica de bufar pintura amb aigua. Aquí estem en acció.



Finalment, els vam acabar i estem molt orgullosos de la nostra feina artística.





No ha estat feina fàcil perquè pensar, imaginar i expressar surrealisme no és habitual.

Una altra tasca relacionada amb el nostre projecte Catalunya Experience, ha estat posar en pràctica les receptes que vam buscar de cada comarca i que en format text instructiu vam escriure. Ara ja era el moment de cuinar-les a casa i també ser artistes en la manera d'explicar i preparar els vídeos. Han estat molt i molt divertits i els estem veient tots a estones del dia. De moment us mostrem uns quants:

Canonets de crema típics de la Conca de Barberà i cuinats pel Max:


Salsa romesco típica del  Tarragonès  i cuinada pel Sergi:


Butifarra amb mongetes típiques del Vallès Occidental i cuinades per l'Ivan:



Coca de vidre típica del Vallès Oriental i cuinada per la Júlia:



Estrelles de la riera típiques del Maresme i cuinades per la María:



Capsetes típiques del Baix Ebre i cuinades pel Biel:



Menjar blanc típic del Montsià i cuinat pel Bruno:



Filibert típic del Pallars Sobirà i cuinat per la Paula:



Crepeths típics de la Vall d'Aran i cuinats pel Jofre:



També vam fer un exercici de raonament matemàtic en el qual, tenint una recepta de creps per a 6 persones, havíem de calcular les proporcions per a més. També havíem de fer altres deduccions i càlculs. 

Canviant a un altre tema, dins del projecte, us recordem que la Lina ens va enviar un àudio després de les vacances on ens demanava informació sobre la situació econòmica de Catalunya, població, opcions de treball i tot allò que li sigui útil per ajudar-la a decidir si vindrà a viure aquí o no.

Per tant, ens hem posat a buscar vocabulari bàsic relacionat amb tot això: què és població d'un territori, creixement natural, migracions, esperança de vida... Ens han ajudat molt els llibres de medi social que tenim a la biblioteca d'aula i hem completat després la informació amb les tauletes. Per parelles ens anàvem ajudant. 

I per últim, hem situat els rius més importants de Catalunya en un mapa físic perquè la Irene ha considerat que després de les exposicions grupals abans de Nadal, ens quedava aprendre una miqueta més sobre la hidrografia.



Recordeu, que aquesta és només una part de tot allò que aprenem dia a dia. Aviat us expliquem molt més!!!! Fins d'aquí a uns dies...