POBLACIÓ, ECONOMIA i CUINA 14.02.2020

Estimades famílies,

Entre preparacions de carnaval, treballs d'escrits diversos i moltes coses més, estem una altra vegada aquí per comunicar-vos una notícia molt important!!! El pròxim dilluns 17 de febrer, ens visitarà a l'Escola la Lina, que ha vingut des de Colòmbia per viure la seva experiència i per decidir si es queda a viure a Catalunya.

Com no podia ser d'una altra manera, li hem preparat una entrevista molt completa i estem molt nerviosos perquè ens expliqui tot el que ella també desitgi.

Nosaltres, continuem preparant-li tota una recerca sobre els sectors econòmics. Per començar hem hagut d'entendre què és la població activa, i en concret la població ocupada i aturada. Després ens hem fet una idea de les principals activitats econòmiques dins d'aquest sector i que hi ha a Catalunya: agricultura, ramaderia, explotació de boscos i pesca. Estem aprenent moltíssim. Podem afegir també què és i quins són els conreus de secà i de regadiu i què significa ramaderia extensiva i intensiva. Estem fent uns resums i uns esquemes molt útils per poder-los estudiar de manera efectiva. Per parelles ens organitzem la feina i ens ajudem en tot moment.




El sector secundari i terciari seran objectiu dels pròxims dies.  

Recordeu que a l'última entrada al blog vam estar treballant la població de Catalunya i els moviments migratoris? Doncs hem tingut la sort de rebre la visita d'una voluntària, l'Ann Sleebus, que col·labora amb Stop Mare Nostrum, una plataforma ciutadana que té per objectiu fomentar un canvi en les polítiques europees migratòries i d’estrangeria per tal d’aconseguir que es garanteixin i es respectin els drets humans. És una experta en dades numèriques i estadístiques i ens va deixar commocionats amb una presentació on exposava unes quantes.

Què us semblaria saber que hi ha 70 milions de desplaçats forçosos i 38 mil morts al Mediterrani entre el 2000 i el 2019.



Per grups, també vam estar debatent les coses que creiem més necessàries en un cas hipotètic en què haguéssim de marxar ràpidament de casa. Ha estat molt interessant veure les prioritats de cadascun, des de records, roba, diners, mòbil, aigua, etc. Hem intentat posar-nos a la pell de nens que, per exemple, quan senten una bomba, han de marxar corrents de casa sense cap rumb fix. 

També us deixem un enllaç on podeu consultar gràfiques relacionades amb les migracions molt centrades en la Mar Mediterrània.


Us tornem a deixar un tastet de receptes típiques de tota Catalunya que els alumnes de Garbí han cuinat a casa seva després de redactar-les en tipologia de text instructiu.

La Queralt ha cuinat patates emmascarades típiques del Berguedà.


La Martina una xatonada típica del Garraf.


L'Álvaro, puré de carabassa típic del Baix Llobregat.


El Noel, coca enramada típica del Baix Penedès.


L'Arnau G. ha cuinat bunyols típics de la Cerdanya. 


La Berta ha cuinat ametllat típic del Baix Camp.


El Germán ha cuinat cheesecake d'Oreo amb fruits vermells, plat típic d'Osona.



El Genís ha cuinat xuixos de crema típics del Gironès.



La Nahia ha cuinat brioix de iogurt típic del Ripollès.


La Laia ha cuinat mousse de xocolata típica del Baix Empordà.



L'Arnau E. ha cuinat  un biquini típic del Barcelonès.




Fins aquí tota la informació que us volíem transmetre d'aquests dies. Ja sabeu que s'apropa el Carnaval, però seguirem aquí, preparant-vos fotos i explicacions del projecte. A reveure!!!