EL PARLAMENT I MÉS CONEIXEMENTS 7.11.19


Ja tornem a ser-hi!

La setmana passada vam estar enfeinats amb la Festa de la Castanyada i la de Tots Sants, no obstant vam seguir treballant de valent i ja tornem a estar aquí per explicar-vos més del nostre Projecte.


Comencem per la nostra desitjada visita al Parlament. El dimarts 29 vam fer la classe fora de l'escola, vam anar al Parlament de Catalunya.

Al Parlament vam poder posar en pràctica tot el que hem après sobre la política catalana. Malgrat que els moments polítics a Catalunya avui en dia són complicats, la sortida va ser molt productiva, divertida i ens ho vam passar molt bé.







La nostra guia, la Maria, ens va fer sentir molt bé en tot el recorregut i amb totes les explicacions.




Quan vam tornar a l'Escola, vam tenir la idea de redactar preguntes sobre allò que havíem après al Parlament i la Irene va fer un recull per després muntar un joc amb el qual ens posarà a prova quan el tingui preparat. Aquí ens veieu pensant per parelles.



Per fi hem acabat la majoria els nostres dibuixos sobre el drac del Parc Güell, han quedat molt vistosos i el resultat ha estat molt atractiu i espectacular. Alguns ja hem començat a dibuixar la Sagrada Família o la Casa Batlló, dues mostres més del nostre arquitecte modernista Antoni Gaudí. La nostra idea és construir el Parc Güell amb la tècnica del trencadís. La pròxima vegada esperem poder-vos ensenyar tots els dibuixos acabats i exposats.



D'altra banda, el Jofre ens havia proposat fa dies veure un vídeo sobre la història de Catalunya en deu minuts i ha estat súper interessant. 

Ens hem adonat de la importància de conèixer les arrels de la nostra història per entendre com evolucionen els fets i els pensaments. Hem començat amb la colònia grega a Empúries cinc segles abans de Crist, seguint amb la conquesta romana que va durar set segles, passant per l'expansió musulmana i la divisió de la Catalunya Vella i Nova, continuant amb la unió de Catalunya i Aragó al segle XII, passant amb el primer document "Usatges" que establia les institucions catalanes al segle XIII, el problema de jerarquia entre nobles i camperols que sorgeix al segle XV, la unió de la Corona de Castella amb la de Catalunya i Aragó a finals d'aquest segle, la Guerra dels Segadors i de Successió per decidir entre un rei franc i un austríac al segle XVIII, la industrialització i per tant l'impuls econòmic al segle XIX, les guerres carlistes en relació amb la llei sàlica, la República Espanyola, l'Estatut d'Autonomia del 1932, la Dictadura de Franco durant 40 anys i la proclamació de la independència pel President Puigdemont l'1 d'octubre de 2017. Us hem fet un petit resum de tot allò que hem comentat a classe. 

Arran d'aquestes explicacions hem subratllat la importància que les notícies siguin objectives, clares i vertaderes. Hem de vigilar amb les fake news.


Paral·lelament a aquesta tasca, hem iniciat el darrer bloc de treball que ens va demanar la Lina: la situació territorial de Catalunya.

Hem fet una lectura on hem pogut entendre d'on venen els noms de les nostres comarques; sabíeu que la Selva es diu així perquè vol dir bosc? O que Bages vol dir terres baixes? O que les maresmes són aiguamolls? Doncs totes aquestes curiositats ara ja les sabem.



En certes estones, juguem i ens fem preguntes de cultura general de Catalunya i la veritat que el joc és una mica difícil.


Hem entès que la divisió territorial de Catalunya passa per la separació en províncies, comarques, municipis i vegueries.

D'aquesta manera, estem començant a aprendre quines són les comarques de muntanya, de costa, d'interior i de ponent. Amb l'ajuda de llibres i tauletes començarem a introduir-les als mapes.

Ja heu pogut comprovar que estem a "tota màquina", no parem d'aprendre i de buscar nous reptes d'aprenentatge per a seguir avançant. Quan acabem aquest bloc d'aprenentatge, ens posarem en contacte amb la Lina per explicar-li tot el que ens va demanar amb el seu primer mail.

Us deixem un enllaç per començar a practicar amb les comarques de Catalunya. Hi ha tres apartats: "els encaixos", "com es diu?" i "on és?". Qualsevol dels tres us ajudarà a aprendre.

http://serbal.pntic.mec.es/ealg0027/mapesflash.htm

Us seguirem informant!!!